سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکواندو اهواز - اخبار هیات تکواندوی استان خوزستان

این وبلاگ از شهرستان اهواز توسط جلال مدیریت میشود لطفا برای بهتر کردن مطالب این وبلاگ در قسمت نظرات نظر بدهید یا با ایمیل من تماس برقرار نمایید jalal.s855@gmail.com

برگزاری برنامه های متعدد ورزشی و فرهنگی در دهه فجر

    نظر


نایب رئیس بانوان هیئت تکواندو تهران خبر داد؛
برگزاری برنامه های متعدد ورزشی و فرهنگی در دهه فجر

نایب رییس بانوان هیئت تکواندو استان تهران از برگزاری برنامه های متعدد ورزشی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، در سطح استان خبر داد.

به گزارش سایت فدراسیون و به نقل از روابط عمومی هیئت تکواندو استان تهران؛

سیده مرجان طاهری نایب رییس بانوان هیئت تکواندو استان تهران با بیان این مطلب افزود:

هیئت تکواندو استان همه ساله و به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برنامه های متعددی را در سطح استان، حوزه ها و شهرستان های خود برگزار می کنند.

وی افزود: امسال نیز به همین مناسبت، برنامه های متنوع ورزشی، آموزشی و فرهنگی را در بهمن ماه برای تکواندوکاران تهرانی برگزار می شود.

طاهری بیان کرد: در بخش آموزش، کلاس های داوری درجه سه کیوروگی و پومسه بانوان با حضور93 تکواندوکار در خانه تکواندو استان برگزار شد.

وی افزود:کلاس استاژ فنی هانمادانگ نیز به منظور ارتقاء سطح فنی بانوان استان فردا پنج شنبه دهم بهمن ماه برگزار می شود.

نایب رییس بانوان هیئت تکواندو استان تهران گفت: به مناسبت دهه مبارک فجرایام الله مبارک فجر، مراسم اختتامیه لیگ پومسه بانوان صبح فردا پنجشنبه 10 بهمن ماه در خانه تکواندو استان برگزار خواهد شد.

وی درادامه افزود: اکثر حوزه ها و شهرستان های نیز به همین مناسبت اقدام به برگزاری مسابقات کیوروگی و پومسه در رده های سنی مختلف و برنامه های فرهنگی و ورزشی نموده اند.

طاهری با اشاره به حضور تکواندوکاران بانو در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن بیان داشت: براساس برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته، در این دهه برنامه های فرهنگی متنوعی را از جمله حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، بازدید از سرای احسان و برگزاری جشن برای مددجویان این سرا، کوهپیمایی، مسابقات فرهنگی در سالن های ورزشی را برگزار خواهیم کرد.


به مناسبت گرامیداشت یادواره شهدای انرژی هسته ای؛

    نظر



به مناسبت گرامیداشت یادواره شهدای انرژی هسته ای؛
تکواندوکاران در جام شهید "احمدی روشن" به مصاف یکدیگر می روند

یک دوره رقابتهای تکواندو به مناسبت گرامیداشت یادواره شهید "احمدی روشن " برگزار می شود.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو؛

به مناسبت گرامیداشت یادواره شهدای انرژی هسته ای، یک دوره رقابتهای تکواندو جام "شهید مصطفی احمدی روشن"، روز پنج شنبه دهم بهمن ماه به میزبانی هیئت تکواندو شهرستان شمیرانات تهران و در باشگاه امام علی (ع) واقع در ( مینی سیتی، بلوار ارتش، خیابان سوهانک، بعد ازکمیته امداد امام (ره)،کوچه مدرسه) برگزار می شود.

این مسابقات در سه رده سنی شکوفه ها، خردسالان و نونهالان (متولدین سال های 1381 الی 1387) و در دو رده کمربندی (سبز– آبی) و (قرمز– مشکی) برگزار می شود.

مراسم وزن کشی تکواندوکاران رده سنی شکوفه ها و خردسالان ساعت 17:00 الی 19:00 امروز چهارشنبه نهم بهمن ماه در باشگاه پوریای ولی و هوگوپوشان رده سنی نونهالان فردا پنجشنبه دهم بهمن از ساعت 13:00 الی 16:00در محل برگزاری مسابقات اعلام شده است.


نویسنده:جلال صخراوی


آغاز ثبت نام تیم های شرکت کننده در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون

    نظر

 

به منظور حضور در سی و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کشور؛
آغاز ثبت نام تیم های شرکت کننده در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون

کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو به منظور برگزاری هرچه بهتر سی و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کشور، اقدام به راه اندازی ثبت نام اینترنتی تیم های شرکت کننده در این مسابقات، در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون کرد.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو؛

سی و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی کشور بزرگسالان در بخش آقایان، همزمان با دهه مبارک فجر و تحت عنوان "جام سفیر کره" از روز شنبه دوازدهم بهمن ماه به مدت 2 روز به میزبانی هیئت تکواندو استان اصفهان برگزار می شود.

زمان پذیرش تکواندوکاران شرکت کننده در این دوره از رقابتها، روز جمعه یازدهم بهمن ماه و در خوابگاه هوانیروز واقع در (اصفهان، خیابان هزار جریب، خیابان شهید خسرو پور) اعلام شده است.

در این دوره از رقابتها، تکواندوکاران در اوزان 54- ،‌ 58- ،‌ 63- ،‌ 68- ،‌ 74- ،‌ 80- ،‌ 87- و 87+ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو به منظور برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات، شرایط ثبت نام اینترنتی تیم های شرکت کننده در این رقابتها را در سامانه بانک اطلاعاتی فدراسیون فراهم کرد.

با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، زمان ثبت نام در این دوره از رقابتها در این سامانه از امروز شنبه آغاز و تا روز چهارشنبه نهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت و این زمان تمدید نمی شود.

سامانه بانک اطلاعات فدراسیون از سال 1389 و به منظور ساماندهی و برگزاری هرچه بهتر مسابقات لیگ و دوره های آموزشی داوری و مربیگری و با ارائه امکاناتی از جمله (ثبت ارنج تیم ها، برنامه زمانبندی مسابقات، معرفی داوران، کلاس های آموزشی و نتایج مسابقات) راه اندازی شد.

گفتنی است:‌ سی و چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور تکواندو در رده های سنی جوانان و بزرگسالان، تیرماه سال گذشته به میزبانی هیئت تکواندو استان اصفهان و شهرستان کاشان و با حضور تکواندوکاران 32 استان برگزار شد.

در پایان این رقابتها،‌ البرز با 2 طلا و 2 نقره و 50 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت،‌ اصفهان با 2 طلا و دو برنز و 47 امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و تهران الف با 2 طلا و یک نقره سوم شد.

در این رده بندی استان های (فارس،‌ مازندران، تهران ب، کرمانشاه، کاشان،‌ زنجان و همدان)به ترتیب رده های چهارم تا دهم را از آن خود کردند.

تاریخ  ارسال:شنبه 5 بهمن 1392 - 14:17


زندگی نامه استاد اسماعیل آذر پاد

    نظر

زندگی نامه استاد اسماعیل آذر پاد:

محمد اسماعیل آذر پاد متولّد 1317 و پدر 3 فرزند است. ایشان با 70 سال سن از زمره پیشگامان ورزش های رزمی در ایران هستند که در طول سال ها فعالیت ورزشی اش هزاران شاگرد تربیت نموده.

زندگی نظامی اش را از سال 1336 آغاز کرد و در سال 1338 به جرگه چتربازان (کلاه سبز ها) پیوست و خیلی زود با کسب مهارت های فنی و تخصصی نظام آشنا شد.

آذز پاد جزء معدود اشخاصی بود که در سال 1346 به منظور گذراندن دوره رنجز که یکی از مشکل ترین دوره های نظامی است به کشور انگلستان اعزام گردید و توانست این دوره را با موفقیت به پایان برساند. ایشان مدت 10 سال عضو تیم کوه نوردی نیروی مخصوص (چتر بازان) بود که به بیشتر قلل مرتفع ایران صعود کرد و اکثر غار ها را زیر پا گذاشت. آذر پاد در نیروی مخصوص از ابتدا با هنرهای رزمی کشتی کج، بوکس، دفاع شخصی و جنگ سرنیزه آشنا گردید و به عنوان یکی از استادان فنون رزم تن به تن، تین شناخته شد. وی در سال 1340 سمت مربی گری کشتی و جودوی باشگاه شجاعت در شرق تهران را به عهده داشت و در سال 1347 دوره مربیگری جودو و دفاع شخصی را به هفده هفته در دانشکده پلیس با موفقیت به پایان رساند و موفق به دریافت گواهی نامه مربیگری و کمربند مشکی جودو گردید. وی افتخار دارد عنوان شاگردی در رشته ورزش بوکس را زیر نظر استادان بزرگ این هنر رزمی، استاد امیر یاوری و لطیف مقام که هر دو از قهرمانان تیم ملی بوکس ایران بودند را داشته است.

سال 1349 آغاز فعالیت های جدید آذر پاد می باشد. او ضمن ادامه عملیات چتر بازی و 150 پرش از هواپیما و کسب نشان 3 ستاره که در آن زمان افتخار بزرگی محسوب می شد با علاقه زیادی که به هنر های رزمی داشت، سرپرستی این کلاس را به ایشان واگذار نمودند، وی پس از یک سال آموزش مستمر با دیگر همراهانش موفق به دریافت گواهینامه مربیگری و دان یک کمربند مشکی تکواندو شد. آذر پاد به مدت 15 سال یکی از اعضا فعال تربیت بدنی ارتش بود و سال های متمادی تلاش های خود را صرف نشر و شناساندن ورزش های رزمی نموده وی در سال 1353 به اتفاق دوستانش اقدام به تأسیس آکادمی ورزش های رزمی نموده و مدیریت این آکادمی رو به عهده گرفت اما دیری نپایید که در اثر روش های نادرست دیگر همراهانش به همان آموزش جودو و تکواندو روی آورد. آذر پاد تکواندو را با سبک هیانگ (HIAUNG) ادامه داد تا اینکه در سال 1354 زیر نظر اولین مربی اعزامی فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) استاد لی وون سه (Lee woon se) با سبک تکواندو پومسه (POOMSE TAE KWON DO) آشنا شد. ایشان در سال 1356 به دان 3 نایل گردید. بی تردید این اولین دان 3 تکواندو بود که ایران از فدراسیون جهانی (WTF) کسب می نمود.

آذر پاد هم اکنون دارای گواهی نامه دان هفت از فدراسیون جهانی و دان هشت از فدراسیون تکواندو ایران است او تکواندو را در دو بخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم می نماید و معتقد است هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند. او تأسیس انجمن تکواندو و عضویت آن در فدراسیون جهانی را فصل نوینی برای تکواندوی ایران می داند. وی از همان ابتدا و شروع ورزش تکواندو تاکنون در کمیته های اجرایی مختلف فدراسیون همکاری داشته و سال ها عضو و دبیر کمیته فنی این ورزش را به عهده دارد. آذر پاد هم اکنون افتخار دارد در مرکز آموزش تکواندو مشغول آموزش به هنرجویان این رشته ورزشی است. وی در سال 1357 در اوج فعالیت های ورزشی اش به سمت مربیگری تیم ملی انتخاب شد و در این سال در چهارمین دوره رقابت های جهانی تکواندو که در آلمان برگزار می شد تیم ملی ایران را رهبری نمود. آذر پاد در هشتمین دوره داوری بین المللی که در اشتوت گارد آلمان برگزار شد شرکت نمود و موفق به کسب گواهینامه داوری بین المللی شد. او از نادر ترین مربیانی است که پیوسته زندگی خود را وقف تربیت جوانان کشورش نموده و با انضباط و معنویت خاصی که در هنر های رزمی به خصوص در تکواندو است سال ها تجارب خودش را به رایگان در اختیار هنرجویان گذارده است.


ایستگاه اول و دوم لیگ برتر تکواندو و تیم منتخب هفته

    نظر


ایستگاه اول و دوم لیگ برتر تکواندو و تیم منتخب هفته

لیگ برتر تکواندو در ایستگاه اول و دوم دور برگشت خود شاهد مبارزاتی جذاب، پربرخورد و زیبایی بود، مسابقاتی که یافتن 8 تکواندوکار برتر در آن کار چندان دشواری نبود.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو؛ در پایان هفته اول و دوم دور برگشت لیگ برتر تکواندو که روز یکشنبه هفته جاری در خانه تکواندو برگزارشد، پایگاه خبری – تحلیلی ایپون نیوز بهترین های هفته را بدون گزینش بازیکن هفته چنین معرفی کرد:


وزن اول: امیر حسین شاکری( شهرداری ورامین)
در پربرخوردترین مبارزه هفته 21 بر 13 از سد پژمان حسین پور از پاس قوامین گذشت تا پایه گذار پیروزی تیمش باشد. امیرحسین برادرزاده علی شاکری قهرمان ارتش های جهان است که اگرچه با پاهای منعطفش ضربات بالا را بخوبی اجرا می کند و تنوع تکنیکی خوبی دارد، اما مثل عمویش باتجربه نیست. این تکواندوکار 20 ساله در فصل جاری تاکنون سه بار برای شهرداری ورامین به میدان رفته که در هر سه پیکار برنده مبارزه بود. در این وزن محمد سلیمانی، قهرمان المپیک نوجوانان از تیم جوانه هم می توانست مورد توجه قرار بگیرد. سلیمانی در حالی روز یکشنبه 10 بر 2 حسین مصطفایی از سلحشور را شکست داد که در دور رفت مغلوب او شده بود.


وزن دوم: ابوالفضل یعقوبی ( شهرداری ورامین):
پس از برد برابر بزرگانی همچون هادی مستعان، سید احسان نقیب زاده، محمد کاظمی، حالا نوبت فرزام عاشورزاده از پاس قوامین بود که طعم تلخ شکست را از ابوالفضل یعقوبی بچشد؛ تکواندوکار 17 ساله ای که کارشناسان معتقدند اگر غره نشود بالاترین سکوی المپیک را زیر پای خود خواهد دید. برد او برابر عاشورزاده از انجا مورد توجه قرارگرفت که حریف مثل او در لیگ امسال تکواندوکاران مطرحی همچون نقیب زاده را با شکست آشنا ساخته بود و حتی مستعان را نیمکت نشین کرد! یعقوبی که تا پایان راند دوم 3 بر 2 از فرزام عقب بود، در راند آخر با سه ضربه مشت 3 امتیاز گرفت تا به همه نشان دهد علاوه بر پاهای بیدار، دستهای قدرتمندی هم دارد.در این وزن میلاد حشمدار از سلحشور هم با دو پیروزی یکی از بهترین وزن دوم بود.


وزن سوم: محمد خمسه ( شهرداری ورامین)
سومین ورامینی لیست برترین های هفته لیگ برتر تکواندو محمد خمسه نام دارد، ملی پوش اعزامی به رقابتهای جهانی مکزیک و بازیهای کشورهای اسلامی که پس از چند صباحی رکود، حالا آرام آرام خودی نشان می دهد. خمسه در ایستگاه اول . دوم دور برگشت، ابتدا سینا بهرامی یار سختکوش و فوق العاده مستعد شهرداری اندیشه را 10 بر 9 برد و در گام دوم رضا نادریان نایب قهرمان سال 2009 جهان را 6 بر 4 مغلوب کرد.


وزن چهارم: رضا حبیبی( دانشگاه ازاد)
یار مازندرانی دانشگاه آزاد که در هفته های آغازین با پیروزی برابر محمد باقری معتمد نام خود را بر سر زبانها انداخت، این بار هم در مبارزه ای هوشمندانه میثم قهرمالو از ملی حفاری را شکست داد تا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین یاران دانشگاه مورد توجه باشد. حبیبی تاکنون 7 بار برای دانشگاه به میدان رفته که حاصلش 6 برد بود.


وزن پنجم:علیرضا نصر آزادانی ( دانشگاه آزاد)
بی تردید کاپیتان تیم ملی تکواندو برنده حساس ترین بازی هفته بود. علیرضا در حالی مسعود حجی زواره – رقیبش برای پوشیدن هوگو وزن 5 تیم ملی – را شکست داد که نماینده ملی حفاری تا پایان وقت قانونی مبارزه با نصر 5-5 مساوی بود. علیرضا در راند طلایی بار دیگر از هوش خود بهره برد تا مسعود را شکست دهد؛ با این حال یک پرسش در پایان این مبارزه بر جای مانده است که قطعا خود نصر می تواند پاسخگوی آن باشد. اینکه واقعا چرا قهرمان تکواندو جهان و بازیهای آسیایی باید در عرض 5 ثانیه 2 بار از محوطه قانونی مبارزه بیرون برود تا اخطار بگیرد؟!


وزن ششم: سید معین نجفیان( شهرداری اندیشه)
فصل قبل در شهرداری ورامین یک بازیکن ذخیره بود؛ اما این فصل تا استادش هوشیار دیندار تیم داد به شهرداری اندیشه پیوست. معین مبارزه اولش را به مهران عسگری از شهرداری ورامین باخت، با این حال در مبارزه دوم فرزاد عبداللهی از ملی حفاری را 7-6 شکست داد. قطعا حداقل پاداش بردن قهرمان جهان در سال 2011، حضور در ترکیب تیم منتخب هفته خواهد بود.



وزن هفتم: پوریا عرفانیان(استیل البرز)
در روزی که رامین عزیزاف قهرمان سرشناس جمهوری آذربایجان با هوگو وزن 7 ملی حفاری روی شیاپ چانگ مبارزات آمد و 2 پیروزی بدست آورد پوریا عرفانیان از استیل البرز چیز دیگری بود. پوریا که یکی از معدود بازیکنان بدون باخت لیگ برتر تکواندو است، بر خلاف استیل که در هر دو دیدارش شکست خورد اول حامد محمد پور از قوامین را 5-0 برد و بعد حبیب ستارزاده از سلحشور را 10-5 مغلوب توانایی های خود کرد.


وزن هشتم: لقمان بهرامی ( شهرداری اندیشه)
لقمان مقابل سجاد مردانی – نایب قهرمان جهان در سال 2013- دست به کار بزرگی زد. این بازیکن با انگیزه ، آنقدر هوشمندانه سجاد مردانی - از شهرداری ورامین - را تحت فشار قرار داد که ابتدا 3 بر صفر پیش افتاد و بعد رقیب را مجبور کرد تا از ادامه مبارزه صرف نظر کند! در این وزن بی شک مهدی خدابخشی هم می توانست وارد لیست بهترین ها شود. مهدی در ادامه موفقیت های دامنه دارش سجاد کیانی از ملی حفاری را 14-2 محو کرد تا نشان دهد مثل نیم فصل اول چشم به کسب عنوان بهترین بازیکن نیم فصل دوم دارد.          
ر